Είναι αδιαμφισβήτητα το Νο1 τηλεοπτικό προϊόν στις ΗΠΑ κι ένα από τα κορυφαία παγκοσμίων. Το Super Bowl του NFL για το 2023 διεξήχθη τα ξημερώματα της Δευτέρας, με τους Κάνσας Σίτι Τσιφς και τους Φιλαδέλφεια Ιγκλς να διεκδικούν την κατάκτηση του τίτλου, στην 57η έκδοση του θεσμού.

Η ομάδα του Μιζούρι, που έχει στις τάξεις της τον Έλληνα Γιώργο Καρλαύτη, θριάμβευσε αλλά στο συγκεκριμένο κείμενο θα εστιάσουμε στο πως οι Αμερικανοί είναι… έτη φωτός μπροστά στο marκeting, βγάζοντας εκατομμύρια δολάρια από έναν και μόνο αγώνα. Μία διοργάνωση που ξεχωρίζει και για το σόου του ημιχρόνου, αλλά και για τις διαφημίσεις του, οι οποίες κοστίζουν μια περιουσία για λίγα δευτερόλεπτα και περιελάμβαναν και φέτος πλήθος διάσημων.

Mαγευτική ήταν η Ριάνα στο ημίχρονο του φετινού Super Bowl.

Είναι γνωστό ότι ο αγώνας αποτελεί το μεγαλύτερο ψυχαγωγικό γεγονός στις Ηνωμένες Πολιτείες. Έτσι είναι λογικό ένας άνευ προηγουμένου αριθμός διαφημίσεων με αστέρια πρώτης γραμμής προσέλκυσε την προσοχή κατά τη διάρκεια του Super Bowl. Καταρχάς η Ριάνα που μαγνήτισε το κοινό με την εμφάνιση της στο ημίχρονο, αλλά και οι θρύλοι της ροκ Όζι Όσμπορν και Μπίλι Άϊντολ που εμφανίστηκαν σε μια διαφήμιση, ενώ ο ράπερ Τζακ Χάρλοου, βρέθηκε σποτ για τα «Doritos». Παρ’ όλα αυτά, οι διάσημες προσωπικότητες δεν είναι ασυνήθιστες στις διαφημίσεις του Super Bowl. Τα προηγούμενα χρόνια, ορισμένοι διαφημιστές χρησιμοποίησαν το Super Bowl για να δώσουν έμφαση σε κοινωνικά ζητήματα όπως η ισότητα των φύλων και η πρόσβαση σε καθαρό νερό, αλλά η εικόνα δεν θα είναι ίδια αυτή τη φορά, με τα brand να προτιμούν το… χιούμορ και τους celebrity για να ενδυναμώσουν το προϊόν τους.

Φυσικά, οι εταιρείες προσπαθούν να κάνουν τις διαφημίσεις τους αξέχαστες για να κερδίσουν τα λεφτά τους από αυτές, φθάνοντας μάλιστα φέτος σε τιμή ρεκόρ. Πιο συγκεκριμένα, ένα σποτ 30 δευτερολέπτων για το Super Bowl φέτος πωλήθηκε για λίγο περισσότερα από 7 εκατομμύρια δολάρια. Κατά τα άλλα, για πρώτη φορά σε πάνω από τρεις δεκαετίες, η Budweiser, Anheuser-Busch, εγκατέλειψε το συμβόλαιό της ως αποκλειστικός διαφημιστής αλκοόλ του παιχνιδιού, ανοίγοντας το δρόμο για ένα… γευστικό Super Bowl που θα περιλαμβάνει διασημότητες που θα παρουσιάζουν άλλες μάρκες μπύρας και ποτών. Για παράδειγμα, ο ηθοποιός Πολ Ρουντ εμφανίζεται ως ο υπερήρωας της Marvel, καθησυχάζοντας ένα πραγματικό μυρμήγκι ότι δεν δουλεύει, εμφανίζοντας τη μη αλκοολούχα μπύρα της Heineken, Heineken 0.0.

O Ant-Man φέτος ήπιε… Heineken.

Η μαγιονέζα της Hellmann’s είναι ένας από τους λίγους διαφημιστές που προώθησαν έναν σκοπό, επαναλαμβάνοντας το μήνυμά της από τα προηγούμενα χρόνια για τη μείωση της σπατάλης τροφίμων. Αλλά ακόμη και αυτή η διαφήμιση του Super Bowl θα είναι διαφορετική, με τους Τζον Χαμ και Μπρι Λάρσον, ηθοποιοί που έχουν ονόματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα, έχουν συρρικνωθεί και βρίσκονται σε ένα ψυγείο με ένα βάζο Hellmann’s.