Τον Μάιο του 2024, το Netflix ανακοίνωσε την εναρκτήρια συμφωνία για τα δικαιώματα του NFL, ένα τριετές συμβόλαιο έως το 2026.
Βάσει αυτής της συμφωνίας, το Netflix μετέδωσε τους αγώνες του NFL την ημέρα των Χριστουγέννων, συμπεριλαμβανομένης της νίκης 29-10 των Kansas City Chiefs επί των Pittsburgh Steelers, αλλά και τον θρίαμβο των Baltimore Ravens με 31-2 επί των Houston Texans. Η πασίγνωστη πλατφόρμα πρόκειται επίσης να μεταδώσει παιχνίδια των διακοπών του 2025 και του 2026, δαπανώντας 150 εκατομμύρια δολάρια για τη αποκλειστικότητα των δύο παιχνιδιών, κάνοντας μια σημαντική επένδυση.
Η τηλεθέαση και για τα δύο παιχνίδια ήταν εξαιρετικά θετική, με το παιχνίδι Ravens-Texans να απολαμβάνει ελαφρώς μεγαλύτερη δημοτικότητα. Κάθε παιχνίδι προσέλκυσε πάνω από 30 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως, με θεατές από 218 χώρες να συντονίζονται στη δράση NFL της 17ης εβδομάδας. Αυτή η εντυπωσιακή συμμετοχή υπογραμμίζει την ικανότητα του Netflix να προσελκύει ένα σημαντικό κοινό για αγώνες NFL, ακόμη και την ημέρα των Χριστουγέννων. Για να γίνουμε πιο αντιληπτοί, οι περσινοί αγώνες NFL Χριστουγέννων, που προβλήθηκαν στα CBS, Fox και ABC, είχαν κατά μέσο όρο 28 εκατομμύρια θεατές, υπογραμμίζοντας περαιτέρω το επιτυχημένο ντεμπούτο του Netflix στη μετάδοση αγώνων NFL.
Η GlobalData αναφέρει ότι ιστορικά, το Netflix έχει συμμετάσχει σε τέσσερις συμφωνίες πολυμέσων με αθλητικές ιδιοκτησίες για την προβολή ζωντανών εκδηλώσεων. Αυτά περιλαμβάνουν μια 10ετή ετήσια συμφωνία 500 εκατομμυρίων δολαρίων για την προβολή του WWE Raw, μια πενταετή συνεργασία για τη μετάδοση των Παγκοσμίων Κυπέλλων Γυναικών της FIFA το 2027 και το 2031 και την απόκτηση παγκόσμιων δικαιωμάτων ροής στον αγώνα πυγμαχίας του 2024 μεταξύ του Mike Tyson και του Jake Paul, που έλαβε χώρα τον Νοέμβριο.
Η νίκη του Paul συγκέντρωσε 65 εκατομμύρια ταυτόχρονες ροές, σηματοδοτώντας ένα γεγονός ρεκόρ για το Netflix. Η συμφωνία πολυμέσων NFL είναι η τελική συμφωνία ζωντανών αθλητικών μέσων που έχει υπογράψει η αμερικανική συνδρομητική υπηρεσία. Το Netflix ξεκίνησε την επόμενη φάση της στρατηγικής ανάπτυξής του μπαίνοντας στην αγορά των ζωντανών αθλητικών αγώνων. Τα επόμενα χρόνια, η εταιρεία αναμένεται να διαγωνιστεί για μερικά από τα πιο περιζήτητα αθλητικά δικαιώματα.
Η εξασφάλιση δικαιωμάτων σε αθλήματα με σημαντικές βάσεις θαυμαστών θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των συνδρομητών του Netflix, καθώς οι θαυμαστές συρρέουν στην πλατφόρμα για να παρακολουθήσουν τις αγαπημένες τους ομάδες και εκδηλώσεις. Οι ζωντανές αθλητικές εκδηλώσεις μπορούν να δημιουργήσουν πρόσθετες ροές εσόδων για το Netflix, καθώς το μεγάλο τηλεοπτικό κοινό προσελκύει σημαντικές επενδύσεις από επωνυμίες που αναζητούν διαφημιστικές συμφωνίες.
Κοιτάζοντας το μέλλον, η πλατφόρμα πρέπει να διασφαλίσει ότι οι ζωντανές ροές της προσφέρουν τα υψηλότερα τεχνικά πρότυπα, ειδικά αφού ορισμένοι θεατές αντιμετώπισαν προβλήματα ποιότητας και απώλειες σύνδεσης κατά τη διάρκεια του αγώνα Tyson-Paul. Ωστόσο, η βελτιωμένη κάλυψη της πλατφόρμας των δύο αγώνων NFL τον Δεκέμβριο θα πρέπει να μετριάσει τις ανησυχίες σχετικά με την επανάληψη αυτών των προβλημάτων.
Η Amazon εξασφάλισε επίσης συμφωνία μέσων ενημέρωσης με το NFL για τη σεζόν 2024-25. Ανταγωνιζόμενη με το Netflix, η Amazon έχει συμμετάσχει σε μια 11ετή συμφωνία αξίας 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Amazon εξασφάλισε τα αποκλειστικά δικαιώματα μετάδοσης του Thursday Night Football και αυτή τη σεζόν μετέδωσε τον πρώτο της αγώνα πλέι οφ NFL, με τους Ravens να νικούν τους Steelers στο παιχνίδι για την Wild Card.
Από την πανδημία του Covid-19, οι πλατφόρμες ροής έχουν ωθήσει τον αριθμό των συνδρομητών προς τα πάνω καθώς οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα παραδοσιακά μέσα. Το 2023, το CNBC ανέφερε ότι η εκπομπή και η καλωδιακή τηλεόραση αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 50% της χρήσης της τηλεόρασης. Αυτή η τάση υπογραμμίζει το ενδιαφέρον του NFL να επεκτείνει την παρουσία του στο streaming.
Με τα προβλεπόμενα έσοδα της αγοράς συνδρομητικού βίντεο κατ’ απαίτηση (SVoD) να αναμένεται να φτάσουν τα 119,10 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025 και να αναμένεται περαιτέρω ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, το NFL βρίσκεται αντιμέτωπο με τη λήψη μιας σημαντικής απόφασης σχετικά με το εάν θα μεταβεί περισσότερα παιχνίδια μακριά από τα παραδοσιακά τηλεοπτικά μέσα, όταν συνάψει συμφωνίες με το CBS , ESPN/ABC, FOX και NBC λήγουν το 2033.
Μέχρι τότε, οι οπαδοί του NFL μπορεί να προτιμούν πλατφόρμες ροής, δυνητικά ευνοώντας μια ουσιαστική πολυετή συμφωνία με έναν ηγέτη της αγοράς ροής όπως το Netflix ή η Amazon, που θα μπορούσε να συνδεθεί στενά με το NFL. Με την Amazon ήδη εγκατεστημένη στην αγορά ζωντανών αθλητικών, το Netflix είναι έτοιμο να… αναστατώσει τη βιομηχανία. Οι συνεργασίες της εταιρείας με μεγάλες αθλητικές εγκαταστάσεις, συμπεριλαμβανομένων των NFL και FIFA, αποδεικνύουν την πίστη της στην υποδομή της για τη μετάδοση σημαντικών γεγονότων στο αυξανόμενο παγκόσμιο κοινό της.
Αυτή η προσέγγιση υποδηλώνει ότι το Netflix μπορεί να επιδιώξει να διευρύνει τη συμφωνία του με το NFL εάν προκύψουν ευκαιρίες. Κοιτάζοντας το μέλλον το 2025, η βαριά κατηγορία ροής είναι πιθανό να ανταγωνιστεί για τα δικαιώματα προβολής μεγάλων αθλητικών γεγονότων, τα οποία όχι μόνο θα ενισχύσουν την τηλεθέαση αλλά θα δημιουργήσουν σημαντικές εμπορικές ευκαιρίες για τις επωνυμίες.