Το Euro 2024 που διεξάγεται στη Γερμανία αποτελεί μια πρώτη τάξεως ευκαιρία για ποδόσφαιρο φυσικά, αλλά και για διαφήμιση, καθώς οι άνθρωποι στον τομέα του μάρκετινγκ βλέπουν μπροστά τους ένα λαμπρό πεδίο προώθησης προϊόντων.

Γενικά το ποδόσφαιρο είναι κάτι που ο τομέας της διαφήμισης προτιμά και το Euro 2024 στη Γερμανία, δεν αποτελεί εξαίρεση για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ. Αυτοί άλλωστε ασχολούνται με το Euro 2024 και τη Γερμανία εδώ και καιρό. Και ετοιμάζονται να πλαισιώσουν το ποδόσφαιρο με πολλά δισεκατομμύρια ευρώ στον κόσμο από την διαφήμιση σε περίοδο που το μάρκετινγκ τρίβει τα χέρια του, καθώς ακολουθούν και οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024. Αυτό που είναι σαφές εν όψει του Euro 2024, είναι ότι τα μεγάλα brands κοιτάζουν πέρα από την τηλεόραση για να προωθηθούν. Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ κάνουν «χρυσές» δουλειές, καθώς 12 ημέρες μετά το Euro 2024 στη Γερμανία έρχονται οι Ολυμπιακοί Αγώνες 2024, στο Παρίσι. Euro 2024 στη Γερμανία αλλά για το μάρκετινγκ και εκτός Ευρώπης. Αν και μόνο ευρωπαϊκές ομάδες αγωνίζονται στο τουρνουά Euro 2024 που φιλοξενείται από τη Γερμανία, το ποδόσφαιρο έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα στις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία χρόνια. «Υπάρχει το φαινόμενο της Ρέξαμ, το φαινόμενο Μπέκαμ και το Παγκόσμιο Κυπέλλο, που θα διεξαχθεί στις ΗΠΑ σε μερικά χρόνια», δήλωσε ο Toan Ravenscroft, Διευθύνων Σύμβουλος της M&C Saatchi Sport & Entertainment στο Άμστερνταμ. «Είναι σαν ένα σούπερ… Super Bowl. Η κλίμακα είναι ανάλογη».

Η Coca-Cola είναι κορυφαίος επίσημος συνεργάτης τόσο του Euro 2024 όσο και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, και εκμεταλλεύεται αυτές τις ευκαιρίες για να προωθήσει το σήμα της Coca-Cola Zero. Ωστόσο, οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ σε όλη την Ευρώπη θα επιδιώξουν οι επωνυμίες τους να τραβήξουν τα βλέμματα του κοινού, με ή χωρίς το καθεστώς «επίσημου συνεργάτη». Η διαφήμιση του Euro 2024 από επίσημους και μη δρόμους. Το πρακτορείο πολυμέσων EssenceMediacom, για παράδειγμα, συνεργάζεται τόσο με τον επίσημο συνεργάτη, την Adidas όσο και με πελάτες που θέλουν να εισέλθουν λιγότερο μέσω των επίσημων οδών. Παράδειγμα η Subway, μια αμερικανική πολυεθνική franchise εστιατορίων γρήγορου φαγητού. Για τις επωνυμίες που θέλουν να συνδεθούν με τους θεατές του Euro 2024, «η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι η Νο1 επιλογή», σύμφωνα με τον Alex Brown, επικεφαλής αθλητισμού και ψυχαγωγίας στην EssenceMediacom.

Στις ΗΠΑ, η Fox Sports πρόκειται να καλύψει το Euro 2024. Σε άλλες βασικές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, τα δικαιώματα μετάδοσης κατανέμονται μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών ραδιοτηλεοπτικών φορέων. Ο τελικός του 2020, για παράδειγμα, προβλήθηκε τόσο στο ITV όσο και στο BBC.

Σύμφωνα με τον Kieren Mills, επικεφαλής της εκπομπής στο πρακτορείο ανεξάρτητων μέσων Total Media, οι διεθνείς ποδοσφαιρικοί αγώνες έχουν τις υψηλότερες τιμές στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Είναι ότι πιο ακριβό έχουμε αγοράσει ποτέ», λέει. Σε προηγούμενα τουρνουά, τηλεοπτικός χρόνος 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια ενός αγώνα της Αγγλίας θα μπορούσε να φτάσει τα 223.000 έως 310.000 δολάρια. Κατά τη διάρκεια των ημιτελικών του 2020, η τιμή ενός σποτ 30 δευτερολέπτων αυξήθηκε στα 622.000 δολάρια. Οι εταιρείες που επιλέγουν μια διαφημιστική προσέγγιση με πρώτη την τηλεόραση στο Euro 2024 δεν θα σταματήσουν με τη μικρή οθόνη. Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ υπάρχουν κι άλλοι στόχοι.

Ο εκδοτική εταιρεία Footballco, με ειδίκευση στο ποδόσφαιρο, με έδρα το Λονδίνο, για παράδειγμα, πρόκειται να διοργανώσει ένα πάρτι τηλεθέασης σε ένα μέρος της πόλης για έναν χορηγό τουρνουά. Μια εκδήλωση που θα συνδυάζει το ποτό, τη μετάδοση με ζωντανή ηχογράφηση podcast, καλλιτεχνικές δράσεις gaming, φαγητά και πολλά άλλα.