Η ύφεση της πανδημίας ωθεί το καλύτερο πρωτάθλημα μπάσκετ του κόσμου να ψάχνει τα μεγάλα deals.
Είναι γεγονός πως στον κόσμο του θεάματος χάθηκε μεγάλος όγκος εσόδων κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των περιοδικών lockdown. Ένας από τους αθλητικούς οργανισμούς που «πληγώθηκε» αρκετά από τη συγκεκριμένη συνθήκη είναι το ΝΒΑ, το οποίο όμως φροντίζει αργά αλλά σταθερά να ανακτά το χαμένο έδαφος. Στόχος πλέον των ιθυνόντων του οργανισμού είναι να πιάσει το… ιλιγγιώδες νούμερο των 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ποσό σχεδόν διπλάσιο από το ακριβότερο ποδοσφαιρικό προϊόν που είναι η Αγγλική Premier League!
Η μεγάλη «ζημιά» του προηγούμενου διαστήματος στο ΝΒΑ είχε να κάνει όχι τόσο με τους χορηγούς που συνέχισαν να στηρίζουν το πρωτάθλημα, αλλά με την απουσία των φιλάθλων. Τη σεζόν 2018-2019, την τελευταία δηλαδή… προ Covid 19, ο οργανισμός είχε φτάσει να λαμβάνει 8,8 δις. δολάρια. Το ποσό αυτό έπεσε στα 8,3 την επόμενη αγωνιστική χρονιά, ενώ παρότι δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα τα στοιχεία για την σεζόν 2020-2021, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για νέα πτώση του «τζίρου». Μείωση της τάξεως του 25% με 40%, γεγονός που έχει να κάνει και με τον μειωμένο αριθμό αγώνων (72 έναντι 82 της κανονικής περιόδου) συγκριτικά με τις «φυσιολογικές» χρονιές.
Το «στοίχημα» του Άνταμ Σίλβερ

Τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει, ο κορονοϊός δεν είναι τόσο… απειλητικός για την οικονομίας όπως τις δύο προηγούμενες σεζόν, κάτι που κάνει τον κομισάριο του ΝΒΑ Άνταμ Σίλβερ να προσβλέπει σ’ έναν κύκλο εργασιών που θα ξεπεράσει τα 10 δις. δολάρια στο τέλος της εφετινής σεζόν! Δημιουργώντας μια αξιοσημείωτη αύξηση σε σύγκριση με τις δύο τελευταίες σεζόν. Ο… δαιμόνιος δικηγόρος ο οποίος αντικατέστησε τον αείμνηστο Ντέιβιντ Στερν στηρίζει τις εκτιμήσεις του στα μελλοντικά έσοδα στους εξής τομείς.
Καταρχάς από τη σεζόν 2022-2023 το πρόγραμμα θα έχει ξανά 82 αγώνες κανονικής περιόδου, έστω κι αν στις ΗΠΑ η κάθε Πολιτεία συνεχίζει να έχει διαφορετικούς νόμους για την αντιμετώπιση του ιού. Κατά δεύτερο λόγο, οι εμπορικές κινήσεις προώθησης που πρόκειται να γίνουν προκειμένου ν’ αυξηθεί η μέση τηλεθέαση των αγώνων και αν προκειμένω τα έσοδα των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Αυτή την ώρα ο συγκεκριμένος τομέας αντιπροσωπεύει περίπου 2,6 δισ. δολαρίων των ετήσιων εσόδων του, αλλά μετά τη λήξη του συμβολαίου των 24 δισ. δολάρια με το ESPN και την Turner Sports το 2025, γράφεται στις ΗΠΑ ότι σκοπεύει να επιδιώξει νέα 9ετή συμφωνία ύψους 75 δισ. δολαρίων με τα ενδιαφερόμενα δίκτυα.
Τρίτον, όσον αφορά τις χορηγίες, υπάρχει η αίσθηση ότι το ΝΒΑ θα καταφέρει να καταρρίψει το ρεκόρ των 1,46 δισ. Δολαρίων της σεζόν 2020-21 μέσα στο 2022 και γίνεται αναφορά σε συμφωνίες με εταιρείες όπως η State Farm, η Microsoft, η Verizon και τις διευρυμένες συναλλαγές με την Google, αυτή με τη Fanatics για τα δικαιώματα των trading cards του ή το «crypto deal» την Dapper Labs για την έκδοση ψηφιακών συλλεκτικών NFTs. Αύξηση εσόδων υπολογίζεται επίσης, και από τη διαφήμιση στην φανέλα των 30 ομάδων του αμερικανικού πρωταθλήματος μπάσκετ.
Το brand name «Giannis»

Ένας από τους λόγους – ίσως ο βασικότερος – που το ΝΒΑ συνεχίζει να έχει μεγάλη εμπορική απήχηση, έχει να κάνει με τους αθλητικούς «ήρωες» που δημιουργεί. Ο κορυφαίος ίσως τη σημερινή εποχή, είναι ο… δικός μας Γιάννης ή «Giannis» Αντετοκούνμπο, ο βασικός λόγος που οι εταιρείες κάνουν… ουρά για να διαφημιστούν στη φανέλα των Μιλγουόκι Μπακς. Χάρη στα όσα καταφέρνει μέσα στο παρκέ και την μεγάλη δημοτικότητα του σε όλους τους λάτρεις του ΝΒΑ, τα «ελάφια» εξασφάλισαν νέα διαφήμιση με την Motorola για την διαφήμιση στην φανέλα τους, που θα τους αποφέρει περισσότερα από 10 εκατ. δολάρια τον χρόνο, μετά τη λήξη της συνεργασίας με την Harley Davidson. Το brand name του Γιάννη και η καλή πορεία της ομάδας, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που η ονοματοδοσία του υπερσύγχρονου γηπέδου των Μπακς, Fiserv Forum, κοστολογείται στα 6 εκατ. δολάρια το χρόνο και έχει 25ετή διάρκεια (2018-2043). Όσον αφορά τα συνολικά έσοδα της ομάδας από το Μιλγουόκι, κυμάνθηκαν στα 212 εκατ. δολάρια τη σεζόν 2020-21, αλλά η αποτίμηση τους τετραπλασιάσθηκε στο 1,9 δισ. δολάρια από το 2014…