Η διαφορετική προσέγγιση των ποδοσφαιρικών ομάδων στον τομέα των εσόδων.

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια οι γνωστοί ή λιγότερο γνωστοί ποδοσφαιρικοί σύλλογοι έχουν αναπτύξει αρκετα τον τομέα των χορηγιών. Ο κορονοϊός που μας… ταλαιπωρεί εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, άλλαξε διάφορα τόσο στα έσοδα των σύλλογων, όσο και στην στόχευση των χορηγιών.

Με τους οπαδούς ν’ απέχουν για αρκετό καιρό από τις εξέδρες, τις εμπορικές χρήσεις να μην αποφέρουν τα προσδοκώμενα κέρδη, οι σύλλογοι έψαξαν να βρουν εναλλακτικούς τρόπους εισροής εσόδων, προκειμένου να καταφέρουν να σταματήσουν την… αφαίμαξη των ταμείων τους. Για να συμβεί αυτό, θα έπρεπε να βρεθούν νέες συμφωνίες με τους υπάρχοντες χορηγούς, αλλά και η ανεύρεση νέων οι οποίοι μέχρι τώρα δεν έβλεπαν «ζεστα» την εμπλοκή του με το ποδοσφαιρικό θέαμα.

Νέες χορηγίες σε κορυφαίους συλλόγους

Πρωτοπόρα αποδείχθηκε ομάδα από την γερμανική Bundesliga, το πρωτάθλημα το οποίο όπως φάνηκε ήταν πιο έτοιμοι για ν’ αντιμετωπίσει την πανδημία. Η Σάλκε, που τελικά δεν κατάφερε ν’ αποφύγει τον υποβιβασμό ήρθε σε νέα συμφωνία με τον βασικό της χορηγό, την ρωσική Gazprom, με την οποία ήρθε σε συμφωνία για την καταβολή 10 εκατ. Ευρώ των χρόνο μέχρι το 2025. Το ποσό αυτό, μάλιστα, επρόκειτο να αυξηθεί στα 30 εκατ. ευρώ, αν οι «βασιλικοί μπλέ» επιστρέψουν στην πρώτη κατηγορία της Γερμανίας.  Όλ’ αυτά βέβαια, πριν την επέμβαση της Ρωσίας στην Ουκρανία, με το συγκεκριμένο deal να βρίσκεται υπό… διαπραγμάτευση.

Milan’s newest sponsor: BMW

Τον… δρόμο της Σάλκε, ακολούθησε και η Μίλαν υπογράφοντας νέο συμβόλαιο με την BMW, την οποία συμπεριέλαβε στην κατηγορία των Premium Partners μαζί με τις EA Sports, Skrill και Banco BPM, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον τομέα των αθλητικών παιχνιδιών, των ψηφιακών πορτοφολίων και των τραπεζικών υπηρεσιών.

Σημαντική αλλαγή για την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ Μια εξαιρετική χορηγία προέκυψε για την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η οποία συμφώνησε με την πασίγνωστη γερμανική τεχνολογική εταιρεία TeamViewer, προκειμένου να γίνει ο βασικός χορηγός στο logo της επίσημης φανέλας της μέχρι το 2027, αντί 55 εκατ. ευρώ των χρόνο, αντικαθιστώντας έτσι την Chevrolet/General Motors.

Μια συμφωνία που θεωρείται από την αγορά η πιο επικερδής κατά την διάρκεια της πανδημίας. Η διοίκηση των «κόκκινων διαβόλων», μάλιστα, βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για διαφημίσεις για μια ακόμη χορηγία που θ’ αφορά τις εμφανίσεις των προπονήσεων, οι οποίες έχουν εξαιρεθεί από το προηγούμενο  deal.

Νέες συμφωνίες για Σίτι, Ρόμα, Μπάγερν, Ίντερ και Ρεάλ Μαδρίτης

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας του covid-19 νέες εμπορικές συμφωνίες ολοκλήρωσε και η άλλη ομάδα του Μάντσεστερ, η Σίτι, η οποία πρόσθεσε στους χορηγούς της την εταιρεία fintech υπηρεσιών και blockchain Chiliz. Στο ίδιο μήκος… κύμματος κινήθηκε και η ιταλική Ρόμα, με τις REPX (fintech) και LeoVegas (online casino) να παρουσιάζονται πλέον στη φανέλα της, ενώ με εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα του στοιχηματισμού, συμφώνησε και η Μπάγερν Μονάχου (Tipico). Η άλλη μεγάλη ομάδα του Μιλάνου, η Ιντερ έδωσε τα χέρια με  με τον βιομηχανικό όμιλο Riello, ενώ η ισπανική Ρεάλ Μαδρίτης με την εταιρεία τροφίμων Meatless Farm.

Το glamorous deal της Μπολόνια

Οι νέες εμπορικές συμφωνίες, βέβαια, δεν αφορούν μόνο τα… πρωτοκλασάτα ονόματα του ευρωπαϊκού ποδοσφαίρου. Τα εμπορικά τμήματα συλλόγων που δεν είναι τόσο προβεβλημένα, κατάφεραν ν’ αποσπάσουν σημαντικές συμφωνίες που ενίσχυσαν τα ταμεία. Τρανό παράδειγμα αυτό της Μπολόνια, η οποία είναι μια από τις ομάδες που παραδοσιακά διεκδικούν την παραμονή τους στην Serie A. Εξασφάλισε την χορηγία της Lamborghini, η οποία ως γνωστός είναι κατασκευάστρια πολυτελών σπορ αυτοκινήτων. Οι νέες συμφωνίες ομάδων δεν αφορούν μόνο την διαφήμιση στη φανέλα, αλλά και ονοματοδοσία γηπέδων, όπως αυτό της Μάιντς. Οι «καρναβαλιστές», όπως είναι το προσωνύμιο τους, ήρθαν σε σημαντικότατο deal   με την κλωστοϋφαντουργία Mewa για τα δικαιώματα του γηπέδου της αντικαθιστώντας την Opel και πλέον θα λέγεται «Mewa Arena» μέχρι το 2026, βάζοντας στα ταμεία της ομάδας περίπου 2,3 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Αρκετές, μάλιστα, είναι οι ομάδες, οι οποίες θέλοντας να προσελκύσουν επιπλέον χορηγούς, πρόσθεσαν διαφήμιση στο μανίκι της φανέλας των εμφανίσεων, κάτι που παλαιότερα ίσχυε μόνο σε ομάδες πετοσφαίρισης ή χειροσφαίρισης, οι οποίοι έψαχναν και ψάχνουν πολλούς μικρούς χορηγούς για να αυξήσουν τον προϋπολογισμό τους. Στο πλαίσιο αυτής της αλλαγής στρατηγικής και στον τομέα του ποδοσφαίρου, ομάδες, όπως η Λυών, η Γουέστ Μπρόμγουιτς αλλά και η Μπενφίκα, προχώρησαν σε νέες εμπορικές συμφωνίες.