Μπορεί η Formula 1 να είναι ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα αθλήματα στον κόσμο, δυσκολεύεται ωστόσο να εξαργυρώσει αυτή την ανανεωμένη δημοτικότητα στο μεγάλης κλίμακας πακέτο δικαιωμάτων που θέλει.
Η F1, την οποία η Liberty Media αγόρασε το 2017, προσπαθεί να πουλήσει ένα πακέτο δικαιωμάτων περίπου 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως ξεκινώντας από τη σεζόν 2026, σύμφωνα με την Wall Street Journal. Αυτό θα ήταν έως και διπλάσιο από ό,τι πληρώνει πρόσφατα το ESPN και απέχει πολύ από μια πολυετή συμφωνία που επιτεύχθηκε με την F1 το 2018, όταν το δίκτυο της Disney είχε το δικαίωμα να προβάλει δωρεάν τους αγώνες. Η τηλεθέαση των ΗΠΑ για ζωντανούς αγώνες F1 στο ESPN διπλασιάστηκε περίπου από το 2018, σε 1,1 εκατομμύρια τη σεζόν το 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen. Και αυτή η σεζόν ξεκινάει δυναμικά, σημείωσε το ESPN.
Το ESPN αποχώρησε στα τέλη του περασμένου έτους από το αποκλειστικό παράθυρο διαπραγματεύσεων για ένα νέο πακέτο. Οι Netflix, Warner Bros. Discovery, Fox, Amazon και NBC κάνουν επίσης χλιαρές προσφορές, τουλάχιστον στην τρέχουσα τιμή, σύμφωνα με τις πηγές της WSJ. Ορισμένοι υποψήφιοι για τα δικαιώματα της F1 εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και η F1 αναμένεται να βελτιώσει την υπάρχουσα προσφορά της, σύμφωνα με τους παρατηρητές του κλάδου.
Η ερευνητική εταιρεία Ampere Analysis εκτίμησε πρόσφατα ότι το πακέτο δικαιωμάτων της F1 στις ΗΠΑ αξίζει πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, αλλά όχι τα 180 εκ. δολάρια που αναφέρθηκε ότι επιδιώκει.
Ο Ντέρεκ Τσανγκ, ο οποίος ανέλαβε CEO της Liberty τον Φεβρουάριο, είπε ότι αναζητά τον καλύτερο συνδυασμό έκθεσης σε νέους θεατές και την πιο ακριβοπληρωμένη συμφωνία, αλλά αναγνωρίζει ότι ο κλάδος αλλάζει -και θέτει προκλήσεις- τόσο για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς όσο και για τους streamers.
«Ολόκληρος ο κόσμος των μέσων ενημέρωσης είναι σε μια πολύ ρευστή κατάσταση», είπε ο Τσανγκ.
Η σειρά ντοκιμαντέρ «Drive to Survive» του Netflix βοήθησε στη δημοτικότητα της F1 στις ΗΠΑ, και μετά ήρθε το «Gran Turismo», μια ταινία της Sony του 2023. Αυτόν τον Ιούνιο, η Warner Bros διανέμει την ταινία της Apple, «F1», με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ. Παρά τη διαφημιστική εκστρατεία του Χόλιγουντ γύρω από τη F1, οι ίδιοι οι αγώνες δεν αποτελούν blockbuster. Αυτό οφείλεται εν μέρει στον προγραμματισμό, καθώς πολλοί αγώνες μεταδίδονται νωρίς το πρωί της Κυριακής στις ΗΠΑ.
Ορισμένοι λάτρεις παρακολουθούν επαναλήψεις κατ’ απαίτηση μέσω της υπηρεσίας F1 TV. Αυτή η υπηρεσία είναι μέρος της συζήτησης για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης, σύμφωνα με πηγή της WSJ.