Υπάρχουν ομάδες και φανέλες που έχουν συνδυαστεί με μια συγκεκριμένη αθλητική εταιρεία για πάρα πολλά χρόνια. Μια από αυτές της περιπτώσεις είναι η Εθνική Γερμανίας, που παραδοσιακά συνοδεύεται από την Adidas.

Τι κι αν το συγκεκριμένο brand είναι μία αθλητική εταιρεία γερμανικών συμφερόντων; Τι κι αν «έντυνε» τις γερμανικές εθνικές ομάδες σταθερά τα τελευταία 70 και πλέον έτη; Στη σύγχρονη βιομηχανία ποδοσφαίρου, πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζει το οικονομικό όφελος και προς αυτή την κατεύθυνση κινήθηκε και η Γερμανική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (DFB), αποφασίζοντας να προχωρήσει σε υπογραφή συμβολαίου με την, αμερικανικών συμφερόντων, εταιρεία ένδυσης Nike. Η Αdidas έντυνε τις γερμανικές ομάδες (τόσο ανδρών, όσο και γυναικών) για κάτι περισσότερο από 70 χρόνια και με αυτές τις φανέλες οι (γερμανικές) ομάδες είχαν πανηγυρίσει την κατάκτηση έξι (6) Παγκοσμίων Κυπέλλων!

Είναι τρομερός ο συμβολισμός της κίνησης, καθώς το όνομα της Adidas, ταυτίστηκε σε τέτοιο βαθμό με την «νασιοναλμανσάφτ», ώστε να μνημονεύεται για ορισμένες από τις πλέον βαρυσήμαντες και ιστορικές στιγμές του γερμανικού ποδοσφαίρου, διαχρονικά. Η συμφωνία με τη Nike πρόκειται να ξεκινήσει με κάθε επισημότητα τον Ιανουάριο του 2027 και θα βρίσκεται σε ισχύ (τουλάχιστον) μέχρι τον Δεκέμβριο του 2034. Όπως πάντως δήλωσε και ο Πρόεδρος της DFB, Μπερντ Νόιεντορφ: «Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2026, θα είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στην κοινή μας επιτυχία με τον επί χρόνια εταίρο μας, Adidas στην οποία το γερμανικό ποδόσφαιρο χρωστά πολλά για όσες στιγμές ζήσαμε μαζί για κάτι περισσότερο από 70 χρόνια».

Δεν είναι λίγοι αυτοί που καταλογίζουν ευθύνες στην γερμανική εταιρεία για την απόφαση της ομοσπονδίας να προχωρήσει σε αλλαγή σελίδας, με αφορμή το «λανσάρισμα» της νέας ροζ φανέλας, η οποία θα φορεθεί στο προσεχές EURO 2024, κάτι που πηγαίνει ενάντια στην παράδοση με τις μαύρες και κόκκινες ή και πράσινες φανέλες που φορούν οι Γερμανοί.