Στην Ισπανία η… κόντρα ανάμεσα στην Μαδρίτη και την Βαρκελώνη κρατά… αιώνες, για πολιτικούς, τοπικιστικούς και αθλητικούς λόγους. Ήρθε λοιπόν, μια άλλη αιτία, ώστε αυτή η κόντρα να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο.
Το Γκραν Πρι της Formula 1, με την Βαρκελώνη να διεξάγει επί του παρόντος τον ισπανικό αγώνα, όμως το συμβόλαιο φιλοξενίας αυτής της πόλης πρόκειται να λήξει μετά την εκστρατεία του 2026. Οι διοργανωτές, ανακοίνωσαν πριν λίγες ώρες, πως η Μαδρίτη θα αντικαταστήσει τη Βαρκελώνη ως έδρα του Ισπανικού Γκραν Πρι από το 2026. Η F1 αποκάλυψε ότι από εκείνη τη σεζόν μέχρι τουλάχιστον το 2035, ο αγώνας θα διεξαχθεί στην ισπανική πρωτεύουσα, σε μια πίστα που χτίστηκε γύρω από το εκθεσιακό κέντρο Ifema Madrid κοντά στο αεροδρόμιο της πόλης. Αυτό σημαίνει παράλληλα ένα μεγάλο ένα πλήγμα για τους διοργανωτές του αγώνα της Βαρκελώνης, την τοπική κοινωνία και την αυτόνομη αρχή, με την πίστα Circuit de Barcelona-Catalunya να φιλοξενεί το Ισπανικό Γκράν Πρι από το 1991. Το τελευταίο έτος του συμβολαίου φιλοξενίας αυτού του χώρου είναι επίσης το 2026 – που σημαίνει ότι είτε η Ισπανία θα φιλοξενήσει δύο αγώνες σε ένα χρόνο ή, πιο πιθανό, η Μπαρτσελόνα θα ακυρώσει το συμβόλαιό της ένα χρόνο νωρίτερα.
Η F1 ανέφερε ότι η νέα πίστα στην πρωτεύουσα θα γίνει «ένας από τους πιο προσβάσιμους αγώνες στο ημερολόγιο της F1», σε αντίθεση με την πίστα της Βαρκελώνης, η οποία είναι εκτός πόλης. Η πίστα Ifema Madrid έχει μήκος 5,47 χιλιόμετρα και για τους σκοπούς της F1 θα διαθέτει 20 στροφές, ένα «premium paddock κτίριο με νέο πύργο αγώνα και χώρους γραφείων», καθώς και χώρους VIP φιλοξενίας και ψυχαγωγίας. Ο χώρος αναμένεται να μπορεί να φιλοξενεί πάνω από 110.000 οπαδούς κάθε μέρα σε διάφορες περιοχές με εισιτήρια, ενώ η F1 έχει πει ότι υπάρχουν σχέδια για να αυξηθεί ο αριθμός αυτός –με την πάροδο του χρόνου– σε 140.000 καθημερινά.
Αυτό θα κάνει την πίστα της Μαδρίτης μία από τις υψηλότερης χωρητικότητας στο καλεντάρι της F1.