Μετά την Αγγλία και η Ολλανδία αποφάσισε να σταματήσει να επιτρέψει στις εταιρείες στοιχηματισμού να διαφημίζονται στα αθλήματα της χώρας, μετά τον Ιούλιο του 2025.

Μάλιστα, η χορηγία διαδικτυακού τζόγου στον αθλητισμό πρόκειται να μειωθεί σταδιακά στην Ολλανδία από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, όπως επιβεβαίωσε η κυβέρνηση της χώρας. Ο Franc Weerwind, υπουργός νομικής προστασίας της ολλανδικής κυβέρνησης, είπε στα μέλη του κοινοβουλίου της χώρας αυτή την εβδομάδα, ότι η χορηγία των εταιρειών τυχερών παιχνιδιών σε αθλητικούς συλλόγους θα επιτραπεί να συνεχιστεί έως την 1η Ιουλίου 2025. Από εκεί και πέρα, θα απαγορεύονται ρηττώς τέτοιες συμφωνίες .

Από αυτόν τον Ιούλιο, εν τω μεταξύ, οι εταιρείες τυχερών παιχνιδιών δεν θα επιτρέπεται να διαφημίζονται στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο ή μέσω διαφημιστικών πινακίδων. Η διαδικτυακή και ψηφιακή διαφήμιση θα παραμείνει νόμιμη, αλλά μόνο υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Ο μεγαλύτερος χρόνος για την απαγόρευση χορηγιών αθλητικών συλλόγων έχει τεθεί σε ισχύ προκειμένου να επιτραπεί στις ομάδες στην Ολλανδία να βρουν πηγές χορηγίας για να αντικαταστήσουν εκείνες από τη βιομηχανία τυχερών παιχνιδιών.

Το τμήμα του Weerwind έχει ήδη απαγορεύσει τη χρήση ολλανδικών «προτύπων προς μίμηση», όπως αθλητές και influencers, να κάνουν διαφημίσεις τζόγου. Τον περασμένο Οκτώβριο, η ολλανδική ποδοσφαιρική ομοσπονδία, η KNVB, δήλωσε ότι μια συνολική απαγόρευση χορηγιών διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών θα κοστίσει στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο στη χώρα έως και 70 εκατομμύρια ευρώ (76,8 εκατομμύρια δολάρια) ετησίως σε χαμένα έσοδα. Στην κορυφαία κατηγορία, άλλωστε, την Eredivisie του ολλανδικού ποδοσφαίρου, πολλοί σύλλογοι έχουν στοιχηματικές επωνυμίες ως σημαντικούς εμπορικούς εταίρους. Τρανό παράσδειγμα ο Άγιαξ, που έχει μια επικερδή συμφωνία με την Unibet.

Οι ολλανδικές αρχές επιχειρηματολόγησαν την απόφαση τους, λέγοντας πως  ευάλωτες ομάδες ανθρώπων, όπως εκείνοι που αναρρώνουν από εθισμούς στον τζόγο, έχουν εκτεθεί ως εκ τούτου σε απαράδεκτα υψηλά επίπεδα τέτοιων διαφημίσεων.